Selamat Datang ke aktifotak

"Rumah Terapi ISTIMEWA Anda."

Pelanggan Sejak 2014

Pelanggan Aktif Sebulan

Jam Bantuan Seminggu

Terapis Terlatih

aktifotak

Fokus kami adalah kepada konsep NEUROSAINS dalam perubatan bagi memastikan tahap fizikal kepala serta anggota badan berfungsi ditahap semaksima mungkin.

aktifotak dimiliki sepenuhnya oleh Aktif Otak Consulting yang berdaftar dibawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia sejak 2014.

Rumah Terapi aktifotak adalah sebuah rumah terapi untuk kanak-kanak yang mempunyai masalah perkembangan otak. RUmah terapi ini telah pun bermula sejak dari 2014 lagi yang bertapak di rumah pengasas aktifotak. Pada 2017, Rumah Terapi dibuka secara rasmi dan bergerak di bawah Yayasan Jabal Nur dan Yayasan Kebajikan Insan Terpilih (PERKIT) atas dorongan Profesor Dr. Hamid Arshat yang juga sebagai penaung Pusat Terapi AktifOtak.

aktifotak berpengkalan di Bukit Jalil dan pelanggan bukan sahaja dari dalam negara, bahkan dari luar negara seperti dari Singapura, Indonesia, Brunei, Afrika Selatan, Australia dan Korea. Telah menerima ribuan anak-anak yang mempunyai masalah perkembangan otak dan telah ramai yang berjaya dan mengalami peningkatan yang sangat baik hasil dari terapi yang kami berikan. Melalui bimbingan terapis kami, ibu bapa boleh lakukan terapi sendiri di rumah. Setakat ini, aktifotak mempunyai 20 orang tenaga kerja yang menjalankan terapi di Rumah Terapi, "On-The-Go" (rumah ke rumah) dan secara online.

  • Menurut kajian yang telah dibuat oleh Dr. Eric Courchesne pengarah di Autism Centre of Excellence, University of California San Deigo dan Dr. Daniel Amen pakar otak dan psikitiari menyatakan bahawa 90% masalah utama perkembangan kanak-kanak adalah berpunca daripada otak tetapi gagal diberi tumpuan.
  • Masalah kecelaruan otak ini amat jarang dapat ditangani dengan baik oleh perubatan moden dan pusat-pusat terapi lain di negara kita.
  • Disebabkan masalah di atas, Rumah Terapi aktifotak mengambil peranan penting untuk menyelesaikannya, dengan menggunakan kaedah Neurosains, di mana kaedah terapi ini dapat meningkatkan kemampuan otak untuk memproses maklumat secara normal.
  • Rumah Terapi aktifotak mampu memberikan penyelesaian khusus untuk masalah seperti autism, speech delay, ADHD, GDD, cerebral palsy, hydrocephalus, down syndrome, epilepsy dan sebagainya.
  • Selain itu, terapi aktifotak juga dapat membantu anak-anak yang mempunyai masalah pembelajaran seperti kurang fokus, tidak minat belajar, kurang keyakinan diri dan pelbagai isu lain.

  • Setiap bahagian badan perlu dirangsangkan peringkat demi peringkat supaya ianya digunakan secara maksima dan membantu proses pemikiran untuk berkembang.
  • Masalah sensori yang berhubung dengan Otak terdapat pada setiap anggota badan manusia dan ianya sangat penting untuk dibantu dan diperkembangkan melalui kaedah yang betul.
  • SID (Sensory Integration Disorder) dapat dipulihkan perigkat demi peringkat mengikut kepada tahap kebolehan seseorang.
  • Memantapkan "Blood Circulation" & "Oxygenationn" pada setiap anggota badan supaya ianya tidak mengganggu proses perkembangan otak.
  • Memantapkan "Nervous System" pada setiap anggota badan agar tidak menyekat proses perkembangan otak ke tahap yang maksima.

Produk Aktif Otak Yang BERKUALITI Untuk Anda

Produk yang disediakan adalah selamat dan mendapat jaminan daripada KKM. Anda boleh layari halaman produk kami dan sememangnya ianya adalah untuk kegunaan terapi dan peribadi.

Jom Lihat!  Berkenaan Produk

Siapa yang boleh terlibat dalam Program Aktif Otak ini

Semua golongan anak-anak berumur seawal 6 bulan dan juga dewasa yang ingin meningkatkan fungsi dan kebolehan otak untuk lebih cerdik, memberi fokus dan untuk mencapai kecemerlangan.

  • Mempunyai masalah dalam akademik.
  • Kurang daya tumpuan, hiperaktif dan sukar mengikut arahan.
  • Mengalami kelemahan berfikir dan ingatan.
  • Autisme, Dyslexia, ADHD dan Down Syndrome

"Special Formulated"

Program untuk "early intervention" dalam menghasilkan GENIUS PRESCHOOLERS.

Program yang memfokuskan pada perkembangan bayi dari segi perkembangan motor kasar dan motor halus, deria, dan perkembangan kognitif (melalui pengaktifan pineal gland) yang dapat membantu menguatkan ingatan dan meningkatkan jangkauan perhatian (attention span) bayi serta kemahiran berfikir secara kreatif dan kritis. Kemajuan bayi dipantau dan maklum balas dikongsikan kepada ibu bapa. Ini dapat membantu ibu bapa memahami kekuatan dan kelemahan si kecil mereka sedari awal untuk menyesuaikan interaksi dan aktiviti mereka dengan sewajarnya.

Sub-program Baby Genius:

  • Baby In The Womb
  • Baby Genius
  • Human Design

Fokus dan Berkebolehan

Untuk mendapatkan fokus tahap maksima anak kita, ianya memerlukan beberapa daya usaha dalam menyelongkar dan menyelami titik fokus setiap anak. Ianya tidak sama dan memerlukan komitmen yang tinggi. Disini aktifotak menganjurkan 3 Skop Utama di bawah Program Anak Aktif:

LEVEL 1

  • Anak-anak akan melalui proses pengaktifan “pineal gland”
  • Mengetahui kadar serapan anak-anak dalam IQ, EQ dan SQ.
  • Menguatkan daya ingatan, meningkatkan tumpuan, kreativiti, keyakinan diri dan kestabilan emosi.

LEVEL 2

  • Anak-anak dilatih untuk memantapkan intuisi (gerak hati) mereka.
  • Anak-anak dilatih untuk merasai dan melihat aura secara blindfolded.
  • Pemantapan taham penumpuan anak-anak melalui terapi minda.

SPEED READ

  • Menggunakan kaedah semulajadi dalam mengaktifkan kebolehan anak-anak membaca pantas.
  • 3000 perkataan dalam masa seminit.
  • Menguji daya fokus dan konsisten anak-anak dalam membaca.

Aktif Terapi

Satu kaedah yang berkesan untuk memastikan tahap fizikal kepala berada di dalam keadaan normal melalui kaedah urutan. Melalui kaedah ini, apa-apa kecederaan fizikal kepada kepala yang tidak dapat dikesan oleh yang empunya badan akan dapat diperbetulkan. Jika struktur kepala anak tidak berada dalam keadaan normal seperti benjolan dan bengkak, kebiasaannya anak-anak akan sering mengalami sakit kepala, migraine dan seterusnya menyebabkan kurangnya fokus kepada pelajaran.

  • Membantu ibubapa yang menghadapi anak-anak istimewa.
  • Autisme, ADHD, Dyslexia & Down Syndrome.
  • Memperkembangkan "Low Functioning" anak kepada "High Functioning Adult".

Pineal Gland Activation

Menekankan kepada pengimbangan otak kiri dan otak kanan serta pengaktifan semula “pineal gland” (otak tengah) yang telah tidur untuk sekian lama. Penumpuan utama adalah pengaktifan “pineal gland” (mid-brain activation) kerana ia merupakan “Highly Advance Intelligence” yang mengawal fungsi kedua-dua belah otak kiri dan otak kanak orang dewasa yang biasanya cenderung mempunyai satu otak sahaja yang dominan (sama ada kiri atau kanan).

  • Pengaktifan otak tengah secara maksimum.
  • Untuk individu yang inginkan pemantapan karier.
  • Fokus kepada intuisi (Gerak hati).

Adipiscing

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
  • Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit.
  • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate trideta storacalaperda mastiro dolore eu fugiat nulla pariatur.

Reprehit

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
  • Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit.
  • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate trideta storacalaperda mastiro dolore eu fugiat nulla pariatur.

Perkhidmatan Kami

Di aktifotak, kami menyediakan 4 jenis perkhidmatan bagi program yang disediakan.

Rumah Terapi

Datang ke Rumah Terapi kami untuk mendengar dan menerima konsultasi secara langsung.

On-The-Go

Terapi dari rumah ke rumah dengan mengikut jadual yang telah ditetapkan untuk keselesaan anda.

Online

Kaedah pembelajaran terapi & khidmat nasihat secara online oleh konsultan dan terapis kami.

Berkumpulan

Berminat untuk mendengar dan mendapatkan perkhidmatan di tempat anda secara berkumpulan.

Che Suhara

Suri Rumah

Sejak anak saya terlibat dengan Aktif Otak, fokusnya ada peninkatan dan sudah mula dapat tangkap dengan apa yang dipelajarinya.

Puan Liza

Pegawai Kerjaan

Syukur sangat bila anak saya punya result meletop selepas terapi dengan Aktif Otak. Dapat 2A 1B untuk paper yang tidak pernah dapat A. Terima Kasih AO!

Puan Haslina

Usahawan

Alhamdulillah, peperiksaan anak saya berjaya dapat no.1 dalam kelas. Cikgu juga terkejut dengan peningkatan mendadak arfa. Memang tidak disangka. Syukur AO ada.

Puan Wanir

Suri Rumah

Selepas terlibat dengan AO ni, anak saya sudah boleh tidur nyenyak. Kalau tidak kerap terjaga malam dan kini sudah nampak ada tanda fokus dan yakin.

Puan Shalina

Assistant Manager

Pengalaman anak saya first time masuk AO, mula-mula ok tapi lepas 3 hari mereka boleh buat homework sambil tutup mata dan imaginasi mereka tinggi selepas join 2nd kelas.

Puan Hashimah

Suri Rumah

Banyak terima kasih kepada program anjuran AO kerana berupaya berikan motivasi kepada anak saya dan bentuk sahsiannya sekali. Memang tidak rugi dan menyesal join program AO ini.

En Sobri

Technician

Alhamdulillah selepas anak aktif dalam program AO, dia berupaya mendapat 5A dalam peperiksaan. Trial cuma dapat 1A sahaja. Jika ada lagi program AO, saya pasti akan hantar anak saya sekali lagi.

F.A.Q

Frequently Asked Questions (Soalan Lazim)

  Berkenaan Aktif Otak

Anda perlu WhatsApp kami di SINI dan nyatakan jenis program yang anda ingin sertai (Baby Genius, Anak Aktif - Level 1, Level 2, atau Speed Read, Aktif Terapi atau Aktif Dewasa). Kami akan membantu anda secara dalam talian dan memberikan informasi mengenai proses pendaftaran, konsultasi dan pembayaran secara online dan juga tunai.

Kriteria untuk menyertai program AktifOtak berbeza-beza bergantung kepada jenis program yang anda berminat untuk sertai:
  • Baby Genius
    • Baby in the Womb bagi Ibu-ibu yang usia kehamilan sudah mencecah 3 bulan.
    • Baby Genius bagi Bayi berusia seawal 3 bulan.
    • Human Design (special package untuk Baby in the Womb dan Baby Genius. Kriteria umur berdasarkan kriteria Baby in the Womb atau Baby Genius yang tertera)
  • Aktifkan Minda
    • Kanak-kanak berusia 5 tahun keatas, murid-murid prasekolah, sekolah rendah & sekolah menengah.
  • Aktif Terapi
    • Kanak-kanak berkeperluan khas (Autism, ADHD, Dyslexia, Down Syndrome etc.)
    • Kanak-kanak & remaja normal berusia 1 hingga 17 tahun.
    • Pastikan anda menerima konsultasi terlebih dahulu daripada Senior Consultant kami sebelum menyertai Aktif Terapi.
  • Terapi Dewasa
    • Dewasa berumur 18 tahun ke atas.
    • Individu yang berhasrat memantapkan kebolehan individu atau kumpulan (team building) dalam karier.

aktifotak juga menyediakan kaedah pembelajaran terapi dan khidmat nasihat secara online dan juga ahli terapi kami. Segera hubungi kami di WhatsApp (KILIK SINI) untuk keterangan lanjut.

Ianya bergantung kepada penerimaan dan kesabaran dalam proses terapi.

Secara umumnya, sesi terapi yang dikhususkan untuk anak berkeperluan khas adalah sebanyak 16 kali. Namun, anda disarankan untuk menerima konsultasi terlebih dahulu daripada Senior Consultant kami mengenai jumlah sesi terapi yang bersesuaian.

Ya. Dapatkan konsultasi terlebih dahulu daripada Senior Consultant kami untuk memastikan jumlah sesi susulan yang diperlukan oleh anak anda.

Hubungi kami aktifotak di WhatsApp (KILIK SINI) untuk keterangan lanjut.

Galeri

Antara testimonial dan gambar-gambar sekitar program terapi aktifotak

Team Kami

Kami percaya dengan berseorangan aktifotak tidak akan dapat berkembang seperti mana sekarang. Kami mempunyai pasukan yang kuat di depan dan belakang untuk membantu dan memberi solusi kepada anda.

Tarmizi Taha

C.E.O | Founder

Wan Sharizah

C.F.O | R & D

Suhaimi Sulaiman

Head of Operation

Info Terkini

Segalanya terkini melalui sosial media kami

Hubungi Kami

Kami bersedia menjawab sebarang pertanyaan atau kemusykilan anda. Jangan segan ya, kami akan respon dalam tempoh 21 jam!

Jom Berhubung!

Anda boleh memilih method perhubungan untuk bertanya dan bersoal jawab dengan kami.

WhatsApp:

+6019.668.4199

Sedang Di Proses
Mesej anda sudah berjaya dihantar. Kami akan respon dalam masa 24 jam. Terima Kasih!